tirsdag den 20. november 2007

East Village

Vi bor altså i et fantastisk kvarter! Eller i hvert fald lige ved et. Vores adresse er 14th Street og syd for ligger the East Village som er en del af Greenwich Village men har sin egen charme. Hvor den vestlige del virker renere, dyrere og hyggeligere, er the East Village rodet, lidt skummel og fyldt med interessante små oplevelser!
Viggo og jeg har været på nogle ture rundt i den del af the East Village, der kaldes Alphabet City, fordi Avenue A, B, C og D ligger her. Her er en masse små restauranter, barer, 99 cent-stores, tattoo parlors og enkelte fancy butikker.

Graffiti er overalt, og Nis nyder at finde kendte navne imellem.
Her et vægmaleri af professionelle graffiti-vægmaleri-malere TATS Cru:
"Slemme katte":
Først bemærkede jeg denne ATM (automated teller machine) og tænkte: "Det er sjovt, at den står der uden en bank ved en sød lille gård (bag gitteret) med et glastag over." Jeg stillede Viggo der for at tage et billede og opdagede klistermærkerne af øjne, som jeg tog et billede af forleden.
Da jeg så billedet på computeren, opdagede jeg den sølvfarvede løbende maling, som er street art af KR, som er med i Nis' (og Andreas') film Inside Outside.
Der er altså mange detaljer at bemærke her!:
Lige ved siden af lå butikken med de flotte metalsøjler.
Og da jeg gik forbi advokatkontoret, så jeg bag vinduet et lille rodet rum med skriveborde, en masse afrikansk kunst og en kæmpe plakat af Fry fra Futurama:Der er mange rigtig flotte bygninger:
En "community garden" med en anderledes skulptur, der har en god historie. Jeg har læst flere blogs, der ikke har kunne finde historien bag "Eddie's Sculpture", så det måtte jeg jo gøre en ekstra indsats for:
Jeg ville ikke stille mig helt ind til vinduet for at tage et billede ind i den bageste del af templet her, men det lignede virkelig et rigtigt tempel derinde:
Jeg er vild med gamle skilte. Da Nis så billedet her, sagde han: "Jeg var ved at tage et billede af det i går!":
De går meget op i deres beplantning her, så nu, hvor blomster ikke har så gode vilkår, har de plantet en slags hvide og røde kålplanter her i Stuyvesant Town:

Køleskabet er et af Viggos yndlingslegetøj:
Lige et par Subwaylinks til andre Subway-interesserede:

Jeg var godt klar over, at stationen under the World Trade Center blev beskadiget d. 11. september, men det var alligevel overraskende at se billeder af det: Cortlandt St/WTC

Der er platforme og hele stationer, der er lukkede og bare ligger tomme under jorden. Nogle er uhyggelige og forfaldne, men City Hall Station er virkelig flot. Pga. terrortrusler er det meget sjældent, at offentligheden får mulighed for en rundvisning.

1 kommentar:

Nichole sagde ...

That is some incredible graffiti! The cats are hilarious.

How strange that you found the same set of eyes on the ATM machine. I wonder how many big eyes are stuck on things around the neighborhood.

I read the article about "Eddie's Sculpture" I would never have guessed that thing was so tall! Interesting.