søndag den 25. november 2007

Kirkegårde og South St Seaport

I dag havde jeg en følelse af, at der var noget jeg havde glemt, og det var der! En kirkegård, der normalt er lukket for offentligheden, ville være åben i nogle timer. Jeg kom i tanke om det, da der var 28 minutter til den lukkede igen, så jeg skyndte mig at komme ud af døren med Viggo i slyngen. To minutter før lukketid stod jeg ved lågen til New York Marble Cemetery fra 1830, og der var en stor kæde og hængelås på! Øv, men i det mindste fik jeg et billede af lågen: Så gik vi i stedet hen til New York City Marble Cemetery (der er ikke noget at sige til, at de bliver blandet sammen af mange) fra 1831, der ligger én block derfra:
Præsident James Monroe var begravet her i 27 år, indtil han blev flyttet til Virginia.
Katz's Delicatessen der bl.a. er med i "When Harry met Sally" og "Donnie Brasco":
Så er det blevet jul ved South Street Seaport. Et område på Manhattan ved the East River nær Brooklyn Bridge, hvor der er butikker, museer og restauranter:
For tiden kan man se Bodies-udstillingen her:
Der er mange hyggelige butikker:
South Street Seaport Museum har 6 historiske skibe, bl.a Peking som er et af de største sejlskibe nogensinde:
Pier 17 med Brooklyn Bridge i baggrunden:
Trompe l'oeil vægmaleri af Brooklyn Bridge:
Nogle flotte eksempler på trompe l'oeil. Specielt det fra Palazzo Spada, synes jeg er genialt.

Brooklyn Bridge med Manhattan Bridge i baggrunden:
Bridge Café. Bygningen i træ er fra 1794:

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ih, hvor har I travlt, og hvor får I set meget - sådan lige på falderebet!
Hyggeligt at se billeder af Brooklyn Bridge - den var altså meget flot.
Glæder mig til vi ses på lørdag.

Nichole sagde ...

I love all the links you provide in your posts! It is so fascinating to read a little extra about all these places. The Bridge Cafe seems like such a special place!

The art on the building is amazing. It looks so real!