lørdag den 17. november 2007

Lidt af hvert!

Viggo har pludselig lært at drikke af et glas, uden at det løber ned ad ham. Han har drukket af glas i 10-11 mdr., og i går kunne han finde ud af det rigtigt!
Jeg gad nok vide, om det hænger sammen med hans nye trang til at mærke, det han drikker:Billedet herover er fra i forgårs, hvor, som man kan se, han stadig fik vand ud over det hele, når han drak af glasset! (Man kan også se på den røde mund, at vi lige havde fået spaghetti!)

Han har også lært at strække armene op over hovedet, når vi spørger: "Hvor stor er Viggo?" Det kunne han måske have lært tidligere, men vi havde ikke lige tænkt på det.

Vores store mælkedreng på nu 84,5 cm:
Vi er jo blevet lidt hippie-agtige med slyngebrug, økologi og forsøg på at undgå parfume, parabener m.m. Jeg havde hørt, at mange bleer i USA er parfumerede, så jeg har brugt noget tid på at finde nogle uden. Gennem al informationen om bleer på nettet fandt jeg ud af, at vi nok skal overveje at stoppe med at bruge Libero, når vi kommer hjem. Her har vi mest brugt disse engangsbleer, der ikke er bleget med klorin:
Men vi har også købt stofbleer! Jeg vidste ikke, at stofbleer nu er formsyede med velcro eller trykknapper, eller at man kan bruge f.eks. hampindlæg, der suger virkelig godt. Her har han en ble på, der ikke er vandtæt, så der skal blebukser af uld eller en speciel type vandtæt stof over, hvis den skal bruges "ude":Den her er syet med det vandtætte stof yderst, så bortset fra at den kan smides i vaskemaskinen og bruges igen, fungerer den som en engangsble (men er mere nuttet):


Vi gik en lang tur i går
Der er mange, mange egern her, så vi bruger tit lidt tid på at kigge på dem. I går fik Viggo et par peanuts af en dame til at fodre dem med:
En restaurant vi gik forbi, der var pyntet overdrevet meget:
Lidt sjov street art:
Viggo hygger med musik inden sengetid. Han hører gerne Rilo Kiley, Eddie Vedder, Queens of the Stone Age, Rapanden Rasmus, Neil Young, Foo Fighters og James Taylor, så han har en varieret musiksmag!

3 kommentarer:

Nis sagde ...

Det egern jeg fodrer er et sort egern, til forskel fra de røde egern, vi har i Danmark, og de grå egern som er mere almindelige her i USA.
Underligt nok jagter de grå egern altid de sorte egern.

Så enten er der en overvægt af sorte damer, og så har de grå junglefever... eller også er de sorte homeboy-egern og de grå strisser-egern.

Anonym sagde ...

Hej Viggo. Hvor er mormors lille baby blevet af?? Nu er du ved at v�re en stor dreng, m� jeg sige.
Sikke mange s�de billeder.
Jeg gl�der mig til at se jer igen. Nu varer det jo ikke s� l�nge.

Nichole sagde ...

Viggo is a mess with water in that first picture and looks so very happy about it!

We just learned about when to use "når" and "da" today in class so I was happy to read that you used it in this blog post! :)

Viggos musical tastes are wonderful! :)