torsdag den 16. august 2007

Mei tai

Som flere har måtte lægge øre til, har jeg syet en slags slynge til at bære Viggo i. Det er en mei tai, som er en kinesisk bæresele, der skulle være mere ergonomisk korrekt for både bærer og barn end f.eks. Baby Björn-bæreselen. I en mei tai kan man bære barnet, til det er 4-5 år.
Jeg tænkte, at det var ret smart i byer som Washington, D.C. og New York, hvor det kan være noget af en forhindringsbane at komme frem med en klapvogn i menneskemængden. (Senere har jeg lært om diverse fordele for barnet ved at blive båret på den måde.)
Først syede jeg en prøvemodel i stof, der ikke var alt for dyrt, som Nis havde valgt, så den kunne blive hans, hvis jeg ikke lavede noget helt galt. Jeg havde ikke set en mei tai eller bare nogen form for slynge i virkeligheden, så det kunne godt have endt som noget underligt noget, når jeg bare syede ud fra billeder på internettet.
Det blev til denne camouflage mei tai, som blev udemærket:
Den kan bruges til mave-, ryg- og hoftebæring, så jeg måtte lige prøve rygbæring, da græsset skulle slås:
Få dage før vi rejste, fik jeg syet en til mig selv i Marimekko-stof. Der er små ændringer i forhold til Nis', og den virker endnu bedre. Da der kun er én derhjemme, der har set dem (Og Heidi var så sød at rose den), får I lige billeder af den her:
Viggo sidder lavt i den her, men den kan foldes, så han sidder ligeså højt, som på det første billede af camouflage-selen.
Har vi advaret om, at vi vil poste ting her, som ikke er interessant for alle? Nej, det har vi vist ikke - jeg skal nok prøve at undgå, at det bliver til "Mariannes sy-blog"!

Ej, lige endnu en ting, så stopper jeg. Jeg har fået en computer, og da jeg ikke kunne få det ønskede "sleeve" til, måtte jeg sy et selv:

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hvor er den nye mei tai bare flot! Det ser også ud til, at Viggo er godt tilfreds :-)
Jeg har lige fået litteraturlisten til engelskstudiet + besked om, hvad der skal læses inden det første seminar (som er i næste weekend). Det er flere hundrede sider, og jeg har ikke fået bøgerne hjem endnu! Men ellers går det godt :-)
Kh. Camilla