søndag den 21. oktober 2007

World Trade Center & Staten Island Ferry

I morges gik min mor og Viggo en tur, så Nis og jeg kunne sove længe. Nis er nu i Washington, D.C. sammen med Clement og Louise, men de kommer allerede tilbage i morgen.
En dame tilbød at tage billeder for Viggo med Mormor:Efter Viggos middagslur tog vi på udflugt. Først så vi stedet, hvor World Trade Center stod. De er nu ved opbygningen af the National September 11 Memorial & Museum og det nye World Trade Center:
Plan for det endelige nye World Trade Center med the Freedom Tower: Vi gik længere sydpå. Min mor fik en ny ven:
Viggo faldt i søvn:
Et bedre billede af the Sphere, der stod imellem de to World Trade Center tårne. Den blev lidt beskadiget d. 11. september 2001, og er blevet midlertidigt opstillet i Battery Park på Manhattans sydspids til minde om ofrene fra den dag. Da den blev fundet i ruinerne af tårnene, var der et flysæde, en bibel og diverse papirer indeni:
Clinton Castle i Battery Park:

STATEN ISLAND FERRY
Vi ankom lige i tide til at se færgen sejle, så vi måtte vente på den næste. Her er vi endelig på vej mod Staten Island:
Solen begyndte at gå ned, så Frihedsgudinden fik en flot baggrund:
Viggo nød sin første sejltur:
Da der var én, der gerne ville holde ham, reagerede ham, ligesom sidst han blev snuppet af en fremmed (i metroen i Washington):
Det var ikke til at få et roligt billede, men Manhattan var flot med lysene tændt:

5 kommentarer:

Nichole sagde ...

Viggos face in the arms of that woman is priceless!!

Frihedsgudinden - I would never have guessed that this meant, The statue of Liberty. GREAT pictures of the sunset!!

It is nice to see that you have had Nis's dad and your mom visiting.

Anonym sagde ...

Dejligt at se at mor får så mange nye venner i New York :o)

Vil du ikke sende jeres adresse, Marianne, så jeg kan sende kort til Nis?

Knus til jer alle
Camilla

Anonym sagde ...

Hej Marianne,
det er sjovt og hygligt at kunne se lidt billeder og læse lidt om hvad I laver.
Hvor er han go Viggo, man skal da heller ikke lade fremmede gramse på én. Godt gået! hyg jer, Knus Marianne

Anonym sagde ...

hov Marianne, må jeg ikke få din mail-adresse?

Marianne sagde ...

Marianne - Min e-mailadresse er: marianne.mrasmussen@yahoo.com

Jeg vil meget gerne have din adresse også, for jeg har mistet alle mine mobilnumre og kan derfor ikke sms'e til dig. Jeg har fået en ny telefon her.
Det er dejligt at høre fra dig! Min mor var glad for at se dig i centret.