onsdag den 24. oktober 2007

Chinatown, Gymboree m.m.

I går gik min mor, Viggo og jeg sydpå til the Lower East Side, hvor vi kort var oppe i lejligheden, hvorfra "Clement i Amerika"-holdet arbejder. Derefter gik vi til Chinatown:Her er en masse bygninger med ydre brandtrapper:
Vi så statuen af Confucius, den kinesiske filosof, der bl.a. sagde: "Our greatest glory is not in never falling, but in getting up every time we do.":
Vi spiste middag på Wo Hop, en berømt kinesisk restaurant, hvor vi fik rigtig god mad.

GYMBOREE
Viggo har været meget forkølet, så vi kunne ikke tage til Gymboree i sidste uge, da de har en "no germ policy". Selvom hans næse stadig løber lidt, tog vi derhen i dag. Nis nåede at komme med. I dag var temaet finmotorik og gå-træning:
Mr. Eli blæser sæbebobler, mens vi synger "Bubbles for Viggo, bubbles for Viggo" til melodien til Mester Jakob:
Viggo nød det meget:
Vi gik til Greenwich Village, hvor vi spiste på en diner, La Bonbonniere ,der er populær hos Ethan Hawke, Molly Shannon, James Gandolfini og Philip Seymour Hoffman (kunne vi læse på væggene!):
Da de ikke have en stol til Viggo, bandt vi ham op i mei tai'en!

Vi gik gennem Washington Square Park, hvor Nis blev tilbudt at købe "weed". Der var flere skakspil i gang:
Min mor havde set frem til at se triumfbuen der:
VIGGOSKO
De sko, jeg tidligere har vist billede af, skal byttes! Samme aften, som jeg havde købt dem, læste jeg lidt på nettet om barnets første par sko, og da jeg udsatte de indkøbte sko for foldetesten (se nedenfor), bøjede de ikke det mindste:


Så bestilte jeg et par sko på preschoolians.com. De har et vindue i bunden, der viser, hvordan skoen passer barnet. Den længste tå skal være ved stregen med den grønne pil, når skoen tages i brug, og der skal bestilles nye, når den når stregen med den pink pil:De ankom i dag (i vores eget farvedesign):
Desværre er de for små, men det koster ikke noget at sende dem tilbage og få dem byttet til en anden størrelse. De virker supergode, så nu må de gerne skynde sig at lave et nyt par!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej med jer.
Det ser ud til i hygger jer og at i oplever en masse.
Dejligt med de besøg i får.
I må hilse Anna mange gange fra mig.
Knus
K.V.

Anonym sagde ...

hej, super med den måde i lige fik brugt slyngen, da de ingen baby-stol havde.
og dejlige sko, ja de må godt rubbe neglene!!!!-håber i har fået et par nye!
knus Mary