søndag den 9. december 2007

Med far på naturhistorisk muzzzeum

Dagen efter thanksgiving tog jeg (Nis) på Naturhistorisk Museum med Viggo. Jeg tænkte at hele USA fladede ud derhjemme og vi kunne gå rundt helt uforstyrret - men jeg tog fejl. Der var helt pakket på alle fire etager.

Der var ikke nogen elevator ved subwaystoppet, så jeg skulle bære Viggo og klapvogn op - så her tager vi lige en pause inden vi kommer op på gaden.

Viggo kan bedst lide store dyr, som bøflerne her. Når jeg parkerede ham foran dyrene pegede han dem altid ud for mig - også selv når jeg lige havde vist ham, hvor han skulle kigge hen.



Han var dog ikke så vild med denne kæmpe muslingskal. Lige efter det her billede er taget måtte jeg fare over og gribe ham, han blev træt af skallen og hoppede ned fra den, og den er monteret i 1 meters højde.

Her er Viggo foran et Olmec hoved fra Mexico.
Jeg ved intet om Olmec indianerne, andet end at Mr. Burns forærer Bart et Olmec hoved, Xtapolapocetl, i afsnittet "Blood Feud".


Der gik ikke ret lang tid før Viggo begyndte at kede sig, og ved indianerne faldt han i søvn.

Så jeg måtte se hovedet fra Påskeøen alene mens Viggo snorkede.

Og denne pelikanfamilie, som mindede mig om hvordan Viggo giver kys. Helt åben mund - og ret vådt.

Zzzzz

Zzzzzz
Zzzzzz

Viggo sov gennem 65 mio. års historie, og selv ikke denne T-Rex kunne vække ham.

Han begyndte først at røre på sig da vi kom udenfor igen, og gik gennem Central Park hen til Bethesda Fountain,

hvor jeg bestilte en hotdog - og så vågnede Viggo!

1 kommentar:

Nichole sagde ...

I think it is great that your blog is only 4 or 5 months old and already there have been I think 3 posts that I can remember that have a Simpson's something or other posted!

The museum looks very interesting with lots of HUGE things.

Viggos is sweet sleeping through so much of it! The captions are hilarious... "Zzzzzz"